Managementul proiectelor guvernamentale va fi îmbunătățit

13 august 2025, Chișinău – Practicile și soluțiile inovatoare pentru îmbunătățirea managementului proiectelor guvernamentale au fost analizate în cadrul atelierului „Proiecte guvernamentale: de la sistem la soluții”, la care au participat peste 20 de reprezentanți ai autorităților și instituțiilor publice. La eveniment au fost discutate provocările actuale ale sistemului de management al proiectelor guvernamentale și au fost propuse procese standardizate care să sprijine inițierea, planificarea, implementarea și monitorizarea acestora.
Rezultatele atelierului se vor transpune în proceduri mai clare, o mai bună coordonare interinstituțională și un nivel sporit de profesionalizare a managementului proiectelor guvernamentale. Inițiativa contribuie la consolidarea unei culturi a colaborării și învățării continue în administrația publică, precum și la creșterea eficienței în utilizarea fondurilor publice și a asistenței externe.
Propunerile formulate în cadrul evenimentului vor fi sintetizate și distribuite tuturor instituțiilor participante, urmând a fi validate și pilotate, cu sprijinul metodologic al Cancelariei de Stat, în vederea creării unui sistem unitar și performant de management al proiectelor guvernamentale și facilitat de absolvenți ai programului de formare de formatori în managementul proiectelor (TOT).
Evenimentul a fost organizat de Cancelaria de Stat cu suportul Proiectului „Administrația Publică Atractivă și Eficientă în Republica Moldova”, finanțat de Guvernul Republicii Federale Germania și implementat de Agenția de Cooperare Internațională a Germaniei (GIZ).