Funcționari publici din autoritățile publice locale, instruiți privind procedura de completare, aprobare și avizare a statelor de personal

23 octombrie 2025, Chișinău - În perioada 21-23 octombrie curent, Direcția managementul funcției publice din cadrul Cancelariei de Stat a desfășurat două sesiuni online de instruire, referitoare la procedurile de completare, aprobare și avizare a statelor de personal. 

La sesiuni au participat peste 160 de funcționari publici din autoritățile publice locale de nivelul I și II, precum și din oficiile teritoriale ale Cancelariei de Stat. Participanții au manifestat un interes sporit pentru subiecte ce au vizat atât etapele procesului de completare și aprobare a statelor de personal, cât și aspecte metodologice și recomandări practice. 

Instruirea a avut drept scop consolidarea competențelor profesionale teoretice și practice ale funcționarilor publici responsabili de managementul resurselor umane, precum și asigurarea aplicării unitare a cadrului normativ ce reglementează procedura de avizare a statelor de personal. 

Prin organizarea instruirilor, Cancelaria de Stat sprijină continuu autoritățile publice locale în procesul de organizare și planificare eficientă a resurselor umane. În perioada următoare urmează să fie organizate noi sesiuni tematice privind managementul funcției publice și aplicarea unitară a prevederilor cadrului normativ în domeniu.