Consultant în Direcția agent guvernamental

Descrierea postului

I. Scopul general al funcţiei:
Contribuie la realizarea eficientă a sarcinilor și atribuțiilor Direcției agent guvernamental.

II. Sarcinile de bază:

Elaborarea proiectelor de observaţii/comentarii cu privire la satisfacţia echitabilă/acorduri de reglementare amiabilă ale Guvernului Republicii Moldova în cauzele comunicate de CtEDO Republicii Moldova;

Elaborarea comunicatelor de presă, notificarea autorităţilor naţionale de resort, traducerea, redactarea și publicarea hotărârilor şi deciziilor CtEDO pronunţate în privinţa Republicii Moldova;

Elaborarea proiectelor planurilor de acţiuni/ rapoartelor de acţiuni privind executarea hotărârilor și deciziilor CtEDO pronunţate în privința Republicii Moldova;

Formularea solicitării în adresa autorităților de remediere a pretinselor încălcări ale Convenției pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale constatate de CtEDO în cauzele îndreptate împotriva Republicii Moldova sau împotriva altor state;

Examinarea demersurilor autorităţilor publice, persoanelor juridice, petiţiilor cetăţenilor, precum şi a dispozițiilor conducerii ministerului în domeniul său de competenţă.

Responsabilități
  1. Elaborarea proiectelor de observaţii/comentarii cu privire la satisfacţia echitabilă/acorduri de reglementare amiabilă ale Guvernului Republicii Moldova în cauzele comunicate de CtEDO Republicii Moldova;
  2. Elaborarea comunicatelor de presă, notificarea autorităţilor naţionale de resort, traducerea, redactarea și publicarea hotărârilor şi deciziilor CtEDO pronunţate în privinţa Republicii Moldova;
  3. Elaborarea proiectelor planurilor de acţiuni/ rapoartelor de acţiuni privind executarea hotărârilor și deciziilor CtEDO pronunţate în privința Republicii Moldova;
  4. Formularea solicitării în adresa autorităților de remediere a pretinselor încălcări ale Convenției pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale constatate de CtEDO în cauzele îndreptate împotriva Republicii Moldova sau împotriva altor state;
  5. Examinarea demersurilor autorităţilor publice, persoanelor juridice, petiţiilor cetăţenilor, precum şi a dispozițiilor conducerii ministerului în domeniul său de competenţă.
Cerințe

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova; b) posedă limba moldovenească şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege; c) are capacitate deplină de exerciţiu; d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă; e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate; f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă; g) în ultimii 5 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art.64 alin.(1) lit.a) şi b) sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare; h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie; i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.


Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în drept.


Experienţă profesională: preferabil experienţă profesională în domeniu.


Cunoştinţe:

  • Cunoaşterea Convenţiei europene pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale;
  • Cunoaşterea jurisprudenţei Curţii Europene a Drepturilor Omului;
  • Cunoaşterea legislaţiei naţionale în domeniu;
  • Cunoaşterea unei limbi de circulație internațională (nivel B1);
  • Cunoaşterea limbii române;
  • Cunoştinţe de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
Trimite CV